Pages

11 Nisan 2012 Çarşamba

Taare Zameen Par - Yerdeki Yıldızlar

Aamir Khan'ın 2 filmini izlemiştim ve oyunculuğunu gerçekten çok beğenmiştim, daha fazla filmini izlemek istedim. Filmlerine bakarken bana biraz daha hitap eden bir filmine rastladım. Adı ''Taare Zameen Par''  türkçesi ''Yerdeki Yıldızlar''dı. Film bir öğretmenin her zaman başarısız olmuş bir öğrencinin hayatını nasıl değiştirdiğini anlatıyor. Bu film sayesinde gerçekten bakış açım değişti. Ve 5. sınıfta öğrendiğim bir şeyin aslında yalan olduğunu. Koç müzesinde Leonarda Da Vinci'nin eserleri sergileniyordu. Rehber bize Da Vinci'nin özel bir defteri olduğunu ve bu deftere bildiklerini yazdığını fakat kimsenin okuyamaması için farklı bir dilde ve ters bir şekilde yazdığını söylemişti. Bu bana bencilce ve saçma gelmişti. Hem bunu kimsenin okuyamaması tuhaf olurdu, böyle bir adamın böyle bir şey yapması çok saçmaydı. Fakat bu filmde öğrendim ki Da Vinci disleksiymiş. Ve disleksiler yazıları ters yazarlarmış.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder