Pages

15 Şubat 2012 Çarşamba

Erken Çocukluk ve Özel Eğitim İlkeleri ve Kurumları - Sayfa 35


           Yönetici

Kurumun tüm çalışmalarından ve gelişiminden sorumlu kişidir. Eğitimin ve yönetimin verimliliğini arttırmak, eğitimin kalitesini yükseltmek ve bu konuda sürekli gelişimi sağlamak için gerekli araştırmaları yapar, eğitim ile ilgili gelişmeleri izler ve sonuçlarını değerlendirir.

Öğretmen

Erken çocukluk eğitim kurumlarında en temel elemanlardan birisi de öğretmendir. Öğretmen; kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge ve emirlerle belirlenen görevini yerine getiren kişilerdir.

Öğretmen Yardımcısı

Kız Meslek Lisesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü mezunları erken çocukluk eğitim kurumlarında öğretmen yardımcısı olarak görev alırlar.

Sağlık personeli

Okul öncesi eğitim kurumlarında çocuk sağlığı konusunda uzman bir doktorun bulunması esastır. Okulda sağlık personelinin bulunmaması durumunda, sağlık hizmetleri konusunda hükümet tabipliği, sağlık ocakları, varsa sağlık eğitim merkezleri, ana çocuk sağlığı merkezleri vb. kuruluşlardan yayarlanılır.

Sosyal Hizmetler Görevlisi (Psikolog)

Çocukların psikolojik açıdan sağlıklı gelişimleri ve ortaya çıkabilecek sorunların çözümlenmesi amacıyla, erken çocukluk eğitim kurumlarında bir psikologun bulunması esastır.

Memur

Kurumun idari işlerinin yürütülmesinde gerekli yazışmaları yapmak, evrakları dosyalamak, amacıyla görevlendirilir. Okulun kapasitesi küçük ise, memurun işleri idarece, öğretmen ya da yardımcı öğretmenler tarafından yapılır.

Hizmetli

Erken çocukluk eğitim kurumlarında her grup için bir hizmetli bulundurulur. Uygulama sınıfları ile ana sınıflarında bu görevler, bağlı bulundukları kurumların hizmetlileri tarafından yürütülür.
 Ancak hizmetli görevlendirilememesi durumunda, anaokullarında biri bayan olmak üzere en az iki hizmetli, ana sınıfı ve uygulama sınıflarında ise her grup için bir hizmetli görevlendirilir.

Aşçı

Erken çocukluk eğitimi kurumlarında çocukların besinlerini hazırlamak üzere en az bir aşçı görevlendirilir. Aşçı bulunmaması durumunda, bu görev aşçılık kurs belgesi bulunan bir hizmetliye yaptırılabilir.

           Teknisyen

Anaokulunun imkan ve özelliklerine göre elektrik, elektronik, makine onarımları, su, havagazı, kalorifer tesisatları, marangozluk vb işlerde görevlendirilmek üzere bir teknisyen bulundurulur. Teknisyen kendisine verilen görevlerin yürütülmesine okul müdürüne karşı sorumludur.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder