Pages

6 Şubat 2012 Pazartesi

Gelişim Alanları - Yaratıcılıkla İlgili Hikayem ''Hikayem''

Hikayem


Benim en sevdiğim şey hikaye yazmaktır. Garip yada saçma umurumda değil. Öğretmenimiz de bize sık sık hikaye yazdırırdı, buna bayılırdım. Aklımdan ilginç karakterler ve bir yığın olay geçerdi. Öğretmenim benim yazdığım hikayeleri beğenirdi. Ama sadece o. Diğer herkes her hikayemde bir saçmalık bulur yüzüme vururlardı. Bunun çok üstünde durmazdım. Fakat bir gün dayanamadım. Şimdiler de o günü hatırlar sadece gülerim. O gün öğretmeniz uzay da geçen bir hikaye yazmamızı istedi. Herkes iç çekerken ben hemen aklımda bir hikaye oluşturmaya başlamıştım bile. Uzay ya sonsuzdu yada çok büyüktü. Bana her zaman 2.si mantıklı gelmiştir. Bu kadar büyük bir alanda kim bilir ne kadar alem vardı. Yüzlerce, binlerce belki de milyonlarca. Düşündükçe heyecanlanıyordum. İlk aklıma gelen fikir bütün alemlerden canlıların bir arada bulunduğu ve iletişim kurduğu bir ortam... lunapark! Lunaparka bir çok kez gitmiştim. Orada ki herkesin gülmekten gözleri yaşarırdı yada korkudan. Ama yinede zevk alırlardı herhalde. Bende hikayemin uzayda olan bir lunaparkta geçmesini istedim. Özellikle roller coaster. Her tarafa uzanan inişli, çıkışlı... Hiç binmemiştim. Bineceğimi de sanmam. Bunları düşündükçe hikayeye kendimi kaptırdım. Ertesi gün gelmişti. Herkes hikayelerini okuyordu. Onlar okudukça aklıma farklı fikirler geliyor ve kendi hikayemden gittikçe soğuyordum. Sıra bana geldiğinde okumak konusunda çok tereddüt yaşadım. Buna rağmen tahtaya kalktım ve okumaya başladım. Daha 3. cümlede ön sıradaki kızların kıkırdadığını duydum. Hikayeye gülmemek için kendini zor tutan kişilerin sesleri geliyordu. Bunu hiç beceremiyorlardı. Zaten hikayemi artık sevmiyordum! Bu hikayenin hangi tarafı güzeldi ki? Yüzümün yandığını hissediyordum. Çok sert bir şekilde defterimi yere fırlattım ve koşarak sınıftan çıktım. Merdivenlere yaklaştığım da öğretmenimin beni takip ettiğini gördüm. Yüzümü tekrar öne çevirdiğimde merdiven başına gelmiştim fakat duramadım ve merdivenden yuvarlandım. Ön dişim kırılmıştı. Şimdi ne zaman aynaya baksam bu anım aklıma gelir yamuk dişime bakar ve gülerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder