Pages

25 Mart 2012 Pazar

Gelişim Alanları - Sayfa 115

Bu etkinliği Muhammed ile birlikte yaptık.

İlk soru (sayı) olarak 10 tane misketi eşit aralıklarla 5 yukarıda 5 altta olmak üzere dizdim. Sonra onların eşit mi olduğunu sordum, bana ikisinin de eşit olduğunu söyledi. Sonra ise yukarıdaki misketleri birbirlerinden uzaklaştırdım ve bu sefer eşit olup olmadıklarını sorduğumda eşit olmadıklarını ve parmağıyla yukarıdakileri göstererek orada daha fazla olduğunu söyledi.

İlk sorduğumda ki hali.

Sonra sorduğumda ki hali.

2. sorumda (uzunluk) ise aynı uzunlukta ki kağıtları üst üste koydum. Eşit olup olmadıklarını sorduğumda onların eşit olduğunu söyledi. Fakat üsttekini sol tarafa kaydırınca onların eşit olup olmadıklarını sorduğumda, eşit olmadıklarını ve alttakinin daha uzun olduğunu söyledi.

İlk sorduğumda ki hali.

Sonra sorduğumda ki hali.
3. sorum (sıvı) da ise 2 aynı bardağa aynı miktarda suyu doldurdum ve eşit olup olmadıklarını sorduğumda bana eşit olduklarını söyledi. fakat 2. bardağı boşaltıp daha geniş cam bir nesneye doldurduğum. Sonra eşit olup olmadıklarını sorduğumda bana bardaktakini göstererek bunda daha fazla olduğunu söyledi.

Kullandığım malzemeler.
4. sorum (madde) da aynı miktarda ki 2 hamuru ezdim ve eşit olup olmadıklarını sorduğum da bana eşit olduklarını söyledi. Fakat 2. hamuru silindir hala getirdiğim de aynı soruyu sorduğum da bana silindir olanın daha büyük olduğunu söyledi.

İlk sorduğumda ki hali.

Sonra sorduğumda ki hali.
5. soru(alan) olarak inek olan 2 resmin üstüne siyah bir alan koydum ve ineklerin eşit alanda otlayıp otlamadıklarını sordum. Bana eşit alanda dedi, 2. resimde ki siyah alanı parçalara ayırdığımda ve aynı soruyu sorduğumda bana tekrardan aynı alanda otladıklarını söyledi.

İlk sorduğumda ki hali.

Sonra sorduğumda ki hali.
6. soru (ağırlık) olarak bir terazi hazırladım ve bölmelerine hamuru yuvarlayıp koydum. Çocuğa eşit olup olamadıklarını sorduğumda eşit olduğunu söyledi. 1. bölümdeki hamuru silindir yapıp aynı soruyu sorduğumda bana 1. bölümü gösterip daha ağır olduğunu söyledi.

İlk sorduğumda ki hali.

Sonra sorduğumda ki hali.
7. soru (hacim) olarak 2 aynı bardağa aynı miktarda suyu doldurup içlerine aynı miktarda hamuru top yapıp attım. Ona su miktarlarının eşit olup olmadıklarını sorduğumda eşit olduklarını fakat 2. bardaktaki hamuru silindir yapıp içine attığımda tekrar aynı soruyu sordum bana içindeki top şeklinde olan hamuru göstererek onda daha fazla su olduğunu söyledi.

Kullandığım malzemeler.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder